Skaber nyt nordisk brand inden for bæredygtig isolering med Nativo®

Publisert: 4. oktober 2017   /   Tilbage til nyheder

Hunton satser stort på at gøre miljøvenlig træfiberisolering mere kendt. Målet er, at kunderne skal blive klar over, at der findes et naturligt og bæredygtigt alternativ.

Som en del af denne satsning på naturlig isolering ændrer Hunton nu på selve produktnavnet: Hunton Nativo® Træfiberisolering bliver nu til Nativo Træfiberisolering.

Hunton ønsker at etablere et brand i Norden omkring det nye navn. Både professionelle og forbrugere skal opleve det som det naturlige og miljøvenlige valg. Navnet og logoet bliver vist frem for første gang på byggematerialemessen Bygg Reis Deg i Lillestrøm i Norge den 18.–21. oktober og skal derefter også lanceres i de andre nordiske lande.

– Vi valgte navnet Nativo, fordi vi ønsker, at vores kunder skal forbinde vores produkt med ord som naturlig og miljøvenlig. Nativo spiller på de engelske ordene «nature» og «native» og de norske ord «natur» og «naturlig». Betydningen refererer til et tæt forhold til naturen og produktegenskaber, der er gode for miljøet, kunderne og samfundet som helhed. Vi vil etablere et nordisk brand, der står for kvalitet samt miljøvenlige og sunde værdier, siger Arne Jebsen, administrerende direktør i Hunton.

100% bæredygtig isolering der giver et godt arbejdsmiljø og indeklima

Nativo Træfiberisolering er et miljøvenligt produkt, der er produceret af overskudsmateriale fra trævareproduktion og er 100% bæredygtigt. Når du bruger Nativo bidrager du til at reducere CO2-udslippet.

Brugen af træfiberisolering betyder et godt arbejdsmiljø for dem, som skal montere isoleringen. Det er behageligt at arbejde med, fordi det hverken giver irritationer, kløe eller udslet. Desuden giver det et godt indeklima for husets beboere. Træfiberisolering har en unik varmelagringsevne, som giver jævne og stabile inde-temperaturer året rundt. Fordi træfiberisolering er et hygroskopisk materiale, optager, transporterer og afgiver det fugt fra konstruktionen i væg og tag i takt med fugtighedsændringerne i omgivelserne. Disse egenskaber gør, at isoleringen tolererer det hårde nordiske klima godt. De bløde fibre og massetætheden per m3 gør desuden træfiberisolering til et lyddæmpende materiale.

Nativo Træfiberisolering kan bruges i både vægge, tag og gulv og findes såvel som formstabile plader og som løst indblæst træfiber. Hunton investerer endvidere over 200 norske millioner kroner i en ny fabrik i Gjøvik i Norge som skal stå færdig i 2018. Fabrikken skal producere træfiberisolering baseret på råmaterialer fra omegnen og ren norsk energi.

Læs mere om Nativo Træfiberisolering.